Scroll naar de top van de pagina

Gemakkelijker dan ooit: het toevoegen van een effectieve call to action

| Pascal Vleugels

We hebben de mogelijkheid om een call to action toe te voegen aan een locatie of evenement sterk vereenvoudigd. Deze functionaliteit is automatisch voor iedereen geactiveerd en direct beschikbaar. In dit artikel vertellen we wat we verbeterd hebben en geven je een aantal tips voor het schrijven van een goede call to action.

Een call to action (CTA) is een uitnodiging voor de gebruiker om een specifieke actie uit te voeren, zoals het boeken van een reis of het aanklikken van een knop. Het doel van een CTA is om de gebruiker te bewegen tot actie, met als doel om een conversie te realiseren.

In simpele woorden: DE meest belangrijke knop op de webpagina. In het geval van een Base locatie kan dit bijvoorbeeld een restaurant zijn. De call to action zou dan een knop naar “Reserveer nu” zijn.

In 3 stappen stel je zelf een call to action in

Stap 1: Kies je actie

Wat wil je dat je bezoekers gaan doen als ze op de call to action knop klikken op jouw website:

  • Een e-mail sturen
  • Een website openen
  • Een telefoonnummer bellen
  • Een bestand downloaden

Stap 2: De titel van de knop instellen

Schrijf een korte, pakkende naam voor je knop.

💡 TIP: Lees verderop in het artikel een aantal tips voor het schrijven van een goede call to action

Stap 3: Vervolgactie instellen

Op basis van de actie die je in stap 1 gekozen hebt, krijg je de mogelijkheid om je telefoonnummer, website of e-mailadres in te vullen.

Klaar!

Druk op opslaan, om je call to action op te slaan.

Waarom is een goede call to action belangrijk?

Een goede call to action is van groot belang omdat het de conversie bevordert. Als de call to action niet duidelijk en aantrekkelijk is, snappen mensen niet wat ze moeten doen en zijn ze snel weer weg. Ze komen immers met een bepaald doel op jouw pagina, als ze hun doel niet kunnen bereiken, zoeken ze ergens anders verder. Een goede call to action moet helder en overtuigend zijn, zodat de gebruiker snel en makkelijk de gewenste actie uitvoert.

Tips voor het schrijven van een goede call to action

  1. Zorg voor duidelijkheid:
    Maak duidelijk wat de gebruiker moet doen en waarom. Gebruik een heldere en aansprekende taal en stel specifieke, haalbare doelen.
  2. Creëer urgentie:
    Urgentie kan helpen om gebruikers te bewegen tot actie. Dit kan door beperkte tijd aan te bieden of door de beperkte beschikbaarheid van een reis of tour aan te geven. Gebruik signaalwoorden zoals “Nu”, “Snel”, “Direct”, enz.
  3. Aanbieden van waarde:
    Bied een specifieke waarde aan voor het uitvoeren van de oproep tot actie. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm zijn van een speciale aanbieding, informatie over unieke ervaringen of toegang tot exclusieve tours.

Concrete voorbeelden van een goede call to action

  • “Boek nu” (voor een museum of evenement)
  • “Ontdek onze tours” (voor een arrangement)
  • “Reserveer direct” (voor een restaurant)

Psst….wist je dat je ook call to actions toe kunt voegen aan kalenderregels en tussenstops van routes?

Stel dat je een evenement hebt wat op meerdere data en tijden plaatsvindt, dan kun je daar verschillende kalenderregels voor aanmaken.

Je kunt per kalenderregel een eigen call to action instellen

Voor plaece.routes schreven we eerder al een artikel waarin we laten zien dat je nu ook call to actions toe kunt voegen aan tussenstops op een route. Lees het artikel: 3 nieuwe handige route functionaliteiten

We hopen dat deze verbetering van het invoeren van een call to action voor iedereen een waardevolle upgrade is. We horen graag wat je er van vindt! Heb je hulp nodig of suggesties, laat het ons weten via: support@insiders.nl